mangga ad

Friday, September 10, 2010

Atlet ceria berhari raya

SAMBUTAN hari raya disambut meriah oleh semua golongan termasuk atlet negara yang menyambut hari kebesaran umat Islam, Aidilfitri di Majlis Sukan Negara (MSN), Bukit Jalil.
GEMBIRA...Pemain hoki wanita negara (dari kiri) Nadia Abd Rahman, Norhidayah Bukhari, Siti Rahmah Othman dan Juliani Mohd Din seronok bermain bunga api.
GEMBIRA...Pemain hoki wanita negara (dari kiri) Nadia Abd Rahman, Norhidayah Bukhari, Siti Rahmah Othman dan Juliani Mohd Din seronok bermain bunga api.
BERMAAF-MAAFAN...Sazali Samad dan Datuk Misbun Sidek bersalam dan bermaafan  di hari raya.
BERMAAF-MAAFAN...Sazali Samad dan Datuk Misbun Sidek bersalam dan bermaafan di hari raya.
Berhari raya di perantauan ataupun MSN bukanlah satu perkara luar biasa bagi atlet negara terutama ketika mereka perlu menyiapkan diri menghadapi Sukan Komanwel New Delhi, bulan depan dan Sukan Asia Guangzhou, November yang dianggap penting hujung tahun ini.

Ketua Pengarahnya, Datuk Zolkples Embong, bagaimanapun meminta semua atlet yang terpilih mewakili negara di dua temasya sukan berkenaan lebih berhati-hati dalam setiap perkara yang dilakukan pada musim perayaan ini.

“Bagi atlet yang berpeluang pulang ke kampung, saya berharap mereka akan lebih berwaspada terutama dalam perjalanan ke destinasi masing-masing. saya doakan keselamatan semua dan turut mengingatkan supaya hindari daripada sebarang kecederaan ketika Sukan Komanwel sudah semakin dekat.

“Jagalah pemakanan untuk mengekalkan keadaan fizikal yang ideal supaya bila pulang menjalani latihan tidak akan menyusahkan jurulatih masing-masing. Jika boleh teruslah menjalani latihan ringan ketika bercuti.

“Di kesempatan ini juga saya ingin mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin kepada semua pegawai MSN, atlet dan jurulatih yang selama ini berusaha keras demi negara,” katanya.




sukanku: selamat hari raya buat semua pencinta sukan tanah air,maaf di pinta....
petikan dari Harian Metro

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails